Karakteristike šestogodišnjaka i sedmogodišnjaka 18.02.14.  pedagog
 

KARAKTERISTIKE ŠESTGODIŠNJAKA I SEDMOGODIŠNJAKA

 

Svako dijete je specifično,  razvoj  svakog djeteta je različit (npr. razlike u razvoju dječaka i djevojčica ili razlike među djecom koje potječu iz različitih socio-kulturnih sredina). Ipak, postoji mnogo zajedničkih karakterističnih osobina koje se u literaturi navode kao norme za pojedinu dob. Poznavanje normi nam omogućava da znamo koja postignuća možemo, a koja ne možemo očekivati od djeteta određene dobi pa primjereno tome možemo izabrati aktivnosti koje ćemo mu ponuditi.

 

Tjelesni razvoj

  • prosječna visina je oko 120 cm za dječake i  oko 117 cm za djevojčice,  a težina oko 20 kg za dječake, dok je za djevojčice  nešto manja
  • svi osjetilni organi su potpuno razvijeni
  • uspostavljena je kontrola fizioloških potreba
  • dobro je razvijeno mišićno tkivo
  • u tijeku je izmjena mliječnih zuba

 

Gruba motorika

  • vozi bicikl, kliže, kotura, pliva
  • održava ravnotežu, hoda ravno po crti
  • preskače uže, skače s visine od oko 40 cm, stoji na jednoj nozi, jednom rukom hvata loptu, samostalno se oblači

 

Fina motorika

  • palcem može dotaknuti svaki prst
  • reže škaricama jednostavnije oblike
  • koristi se jedaćim priborom, veže vezice na cipelama
  • precrtava jednostavnije oblike, ravne i zakrivljene linije, boji unutar zadanih prostora
  • precrtava brojke i slova iako ih ne poznaje
  • povlači ravne i zakrivljene crte, povlači poteze olovkom između zadanih točaka
  • olovku drži lagano, pravilno  i bez grča  te kontrolira pritisak olovke na papir

 

Intelektualne sposobnosti

  • početak razvoja logičkih operacija
  • uočava sličnosti i razlike
  • promatra s određenim ciljem
  • povezuje dijelove u cjelinu
  • razlikuje pojmove vremena
  • zaključuje o jednostavnim uzročno posljedičnim vezama
  • razlikuje parametre različitih veličina nekog predmeta
  • zna koji dijelovi nedostaju kompletnom liku čovjeka
  • u stanju je izvršiti trostruki nalog
  • ima pojam količine, u stanju je shvatiti proces zbrajanja i oduzimanja, zbraja i oduzima u skupu broja 5
  • u stanju je grupirati predmete po boji, obliku, veličini i sl.
  • može sastaviti  jednostavniju cjelinu od dijelova
  • uočava razlike i prepoznaje sličnosti
  • prepoznaje glas kojim započinje riječ
  • tiskanim slovima zna napisati ime i prezime
  • u stanju je ponoviti niz od pet brojeva
  • mehanički broji do 10 i više
  • zna što dolazi ispred (ispred broja 5)
  • može precrtati jednostavnije likove
  • točno imenuje boje i tonove
  • pamti pojmove koji ga zanimaju
  • trajanje pažnje je oko 15 – 20 minuta
  • koncentracija na aktivnost koja ga zanima može potrajati i do 60 minuta

 

Govorne sposobnosti

  • govor je korektan i jasan
  • pita za značenje apstraktnih riječi
  • može opisati događaj iz prošlog iskustva
  • u govoru ispravno upotrebljava buduće i prošlo vrijeme
  • artikulira sve glasove (moguće nepravilnosti u izgovoru  R, LJ, NJ)
  • u stanju je napisati i pročitati vlastito ime
  • može prepričati kratku priču nakon što je čuje
  • upotrebljava 2500-3000 riječi
  • primjećuje rimu u pjesmama
  • raspoznaje glasove od kojih se sastoji kraća riječ
  • može pamtiti pjesmice ili dijelove nekog teksta koji ga zanima

 

Emocionalni i socijalni razvoj

  • primjetan začetak samodiscipline i samokontrole
  • emocije su još uvijek burne
  • prisutni  realistični strahovi
  • prepoznaje vlastite osjećaje ljubavi i sreće, ljutnje i razočaranja
  • može surađivati s drugima  u nekoj zajedničkoj aktivnosti
  • ponaša se zaštitnički prema mlađima
  • suosjeća s drugima
  • bira omiljenog prijatelja
  • poštuje pravila igre
  • samostalan u brizi o sebi (obuva cipele, koristi pribor za jelo, može otići u susjedstvo, održava higijenu)
  • razlikuje poželjno od nepoželjnog ponašanja
  • teže uspijeva odgoditi potrebe, ali ih odgađa nakon uvjeravanja
  • uživa u osjećaju pripadnosti
  • usvojilo je osnovne norme ponašanja

 

 
Ostali članci u rubrici: Upisi u OŠ [+]